فیس بوک
  • سفرنامه بالی

• ایرانیان مهر ایرانیان مهر

سفرنامه بالی

داشتم توی اینستاگرام میگشتم و همینجوری صفحه رو بالا و پایین میکردم تا به یه پست برخوردم از یه آژانس هواپیمایی به نام ایرانیان مهر ، مشخصات و قیمت یه تور مسافرتی بود ، تور بالی !

رفتم توی سایتشون و مشخصات کامل اون تور رو گرفتم و باهاشون تماس گرفتم .

حالا بزارید یه سری توضیحات از بالی بدم که خودم کلی سرچ کرده بودم.

مردم بالی از تبار نژادی ماقبل تاریخی هستند که از راه خاک اصلی قاره ی آسیا در حدود ۲۵۰۰ق.م. به مجمع الجزایر اندونزی کوچ کردند.

کلا جزیره بالی رو کشور اندونزی، جهت جذب توریست بیشتر مورد توجه خاصی قرارداده، و چون اکثرا برای طبیعت بکر اونجا میرن تا حدی که می تونه ، می خواد این طبیعت رو نگه داره و آدم های محلی اونجا که دیگه در کنارش قرار می گیرن حسابی به هم میان.

بریم سراغ سفر.

آژانس ایرانیان مهربرای ما از ایرلاین قطری بلیت تهیه کرده بود. با پرواز به دوحه رفتیم و با یه کانکشن خیلی خوب به بالی رسیدیم.اونجا ترانسفر با نام هتل منتظر ما بودو مارو به سمت هتل محل اقامتمون راهنمایی کرد.

روز اول یادمه که پیاده راه افتادیم و رفتیم ... هتلی که درآن ساکن بودیم یه کوچه خوشگلی داشت که انتهاش به خیابونی می رسید که در واقع اون سمت خیابون ساحل بود (خیابان های بالی فکر کنم 90 در صدشون یک طرفه هست و همه عرض کم تا دلتون بخواد اونجا موتور هست و موتور اجاره می دن ... اصلا یکی از تفریحات پرطرفدار اونجا اینه که سوار دوچرخه بشین و بگردین یا برید بالای کوه بیاین پایین) ....

ساحل های اونجا پر بود از افرادی که میومدن برای موج سواری همون جا هم کلی قسمت هایی بود که تخته ها رو اجاره می دادن .... هم روزش آرامش بخش بود هم شبش...

بالی یه جزیره هست که هر کدام از ساحل هاش برای یه ورزش خوبه ساحلی که ما نزدیکش بودیم برای موج سواری خوب بود ... یکی برای تفریحاتی مثل جت اسکی و قایق و ...

بالی پر از معبد بود .... درواقع هر خونه با اون سبک ساختی که داشتن خودشون یه معبد برای خودشون داشتن که بعداً مفصل در این باره می نویسم و فکر کنم هر 5 تا خونه یه معبد بزرگ داشتن :)

چند تا معبد واقعا پرشکوه داره اونجا که یکی رو خودشون با اسم معبد اصلی می شناختن و با چه عظمتی ساخته بودن و واقعا دیدنی بود... اما همه زمانی جالب بود که بدونی برای چی اینجوری ساخته شده و چرا شامل این قسمت هاست که ما همه رو از لیدر داریم ...

بنده خدا با حوصله کامل توضیح می داد....

یه سری مراسم سنتی هم داشتن اونجا که مربوط می شد به افسانه یا داستانی که بینشون مرسوم بود و اونو اجرا می کردن یه شب هم رفتیم اونجا ...

یکی از چیزهای جالبی که داشت اونجا احترام کامل به عقاید اطرافی هاشون بود مثلاً وقتی به لیدرمی گفتیم می خوایم نماز بخونیم بدون هیچ وای و وویی میرفت مسیرش و کج و کوله می کرد و یه مسجد می بردمون نماز بخونیم و یا برای غذا از روز قبلش می رفت و یه رستوران پیدا می کرد که هم غذاش با روز قبل متفاوت باشه و هم اینکه حلال باشه ... بهتره اینو اضافه کنم که اندونزی یکی از بزرگترین کشورهای اسلامی هست اما در جزیره بالی 98 درصدشون بودایی هستن.

شب توی هتل زیبایی که به پیشنهاد مسئول تور آژانس ایرانیان مهر بود گذروندیم که واقعا هتل عالی ای بود . جای عالی ای برای فراغتت از شلوغی شهر بود . خود هتل تجربه ی خیلی خوبی بود چون با هتل های دیگه تفاوت داشت و بیشتر شبیه یه خونه ساحلی خیلی شیک بود.

یکی از تفریح های لذت بخش که توی بالی انجام دادیم، بانجی جامپینگ بود. توی بالی دو مجموعه بانجی مشغول به ارائه خدمات به علاقه مندان می باشند که هر دو با استانداردهای جهانی و رعایت کلیه موارد ایمنی فعالیت می نمایند. پریدن از ارتفاع 60 متری تجربه ای فراموش نشدنی برای هر آدم ماجراجو می تونه باشه . همچنین منظره ای که در راه (از بالای سکو تا سطح آب است ) می بینید بسیار زیبا و رویایی است و جالب تر اینکه احتمالا تماس کوتاهی هم با آب در انتهای مسیر پیدا میکنید تا تجربه برخورد با زمین رو هم داشته باشید! در ضمن امکان پرش در شب و زیر نور ماه و همچنین برگزاری یک جشن کوچیک با همراهان به افتخار زنده بودنتان وجود دارد. هنگام پرش شما از عملیات شجاعانه ای که انجام داده اید عکس و فیلم تهیه میشه و در آخر روی یک لوح DVD به شما هدیه می دهند و می تونید یک تی شرت با نشان بانجی جامپ هم دریافت کنید. درضمن مراقبا و استادای پرش (Jumpmaster) نیوزلندی هستند و استاندارد ایمنی تجهیزاتشان هم از همون نیوزلند گرفتند. قبل از پرش به شما بیمه نامه اون و بعد از اون هم گواهینامه شجاعت میدن. در ضمن ویدئوی عملیاتتون از زمان وزن کشی تا دریافت گواهینامه شجاعت قابل خریداری بوده و تی شرت ، تاپ و کلاه بانجی جامپ با رنگای دلخواهتون رو می تونید خریداری کنید.

دیگه بعد از ظهر شد و ما هم یجورایی توی دلمون خالی شده بود ولی دیگه ترس قبلو از ارتفاع نداشتیم ... :))

رفتیم به سمت جای بعدی...

یه پارک پر از فیل !

پارک فیل ها (Elephant Safari Park) رسما توسط وزیر گردشگری اندونزی در سال ۲۰۰۰ افتتاح شد. این پارک هم عضو رسمی انجمن جهانی باغ وحش است و هم مطابق با استانداردهای بین المللی برای مراقبت از حیوانات است. مساحت پارک حدود2 هکتار بود همونطور که قبل از سفر دیده بودم و توی بروشور ها نوشته بودن و البته لیدر گروه گفته بود که پارک فیل های بالی بهترین پارک جهانی فیل ها شناخته شده. خیلی جالب بود انگار برای یه مدت با فیل ها زندگی کردیم ، بهشون ها غذا دهید، از نزدیک لمسشون کردیم ، با فیل ها عکس گرفتیم و بالاخره فیل سواری کردیم هم توی خشکی و هم دریاچه. خلاصه خیلی خوش گذشت ولی خیلی خسته شده بودیم و هوا هم تاریک شده بود ، وقت این شده بود که برگردیم هتل برای یه استراحت کامل واسه یه روز جدید و مهیج دیگه ...

شب توی هتل داشتیم برنامه ی فردامون رو هماهنگ میکردیم . قرار شد فردا کمی خرید کنیم و از نزدیک مراکز خریدشو ببینیم .

میخوام از مراکز خریدی که رفتیم رو براتون تعریف کنم .

اولین جایی که رفتیم محله کوتا بیچ بود .چیز جالبی که این مرکز خرید داشت وجود بازارسنتی کنار مرکز خرید مدرن بود که این باعث میشد تا هرچیزی که به ذهنتون برسه رو توی اونجا پیدا کنید، از بوتیک های فروشنده برندهای معروف جهانی تا دی وی دی های کپی. اینو باید بگم که یکی از مراکز مهم فروش صنایع دستی و سوغاتی های زیبای بالی هم همین جا بود. ما برای ناهار به یکی از رستورانای اطراف اونجا رفتیم . این رستورانا 24 ساعته بازن. بین اون رستورانا یکی از معروفترین رستوران های جهان یعنی هارد راک کافه هم بود .در ضمن یکی از مراکز خرید معروف این منطقه که نسبتاً اجناس مرغوب با قیمتی مناسب دارند دیسکاوری مال و دی . اف . اس هست که کنار ساحل زیبای اقیانوس هند هست. بعد از ناهار یکسری جاهای دیگه که همون نزدیکیا بود رفتیم مثل کوتا اسکویر که مرکز همون منطقه بود. در این میدان و خیابان مربوطه نیز تعداد بسیاری بوتیک های عرضه کننده برند های گرانقیمت جهانی مثل آدیداس ، بیلابونگ ، ریپ کارل و خیلی دیگه قرار گرفتند. در ضمن فروشگاه زنجیره ای ماتاهاری هم توی این خیابون یک شعبه بزرگ داره.

بعد از اونجا همون طور که از لیدر گروه شنیده بودیم و خودمون از بعضی از مسافرا که بار چندمشون بود که به بالی اومده بودن برای خرید صنایع دستی بالی به مرکز خرید اوبد رفتیم. اوبد همنطور که میگفتن بهترین جا برای خرید صنایع دستی بود. اگرچه صنایع دستی بالی رو در هر نقطه ای از این جزیره میشه پیدا کرد، اما اینجا مرکز عرضه عمده صنایع دستی ساخته شده به دست ساکنین روستاهای اطراف که توی امتداد جاده منتهی به جنگل میمون ها قرار گرفتند . اگه به اون طرف خیابون نگاه کنید مطمئناً پیرمردی رو میبینید که با دستای هنرمندش با قطعه ای چوب عشق رو با هنر تلفیق و اثری با ارزش رو خلق می کنه. اگرچه چونه زدن در اینجا هم رایجه ،اما دیدن دستای رنج کشیده اون پیرمرد دیگه راهی برای چونه زدن در اوبد باقی نمیذاشت.

در هر صورت وقت رفتن شده بود و فرصت لذت بردن از این سفر زیبا تموم شده بود ، وسایلمون رو جمع کردیم و به سمت فرودگاه رفتیم ، خداروشکر هم زمان رفتمون خوب بود و هم برگشتمون . ممنونم از آژانس ایرانیان مهر بابت همه چیز . امیدوارم بتونیم باز هم از این سفرهای عالی با همین آژانس بریم .

www.iranianmehr.com

مقالات مرتبط

مقاله مرتبط ثبت نگردیده است

تورهای مرتبط

تور مرتبط ثبت نگردیده است

پیشینه 15 ساله ایرانیان مهر به ما این اجازه را می دهد تا با تعداد زیادی از کارگزاران اصلی کشورهایی مثل : تور اندونزی (بالی) / تور مالدیو / تور استرالبا / حوزه شنگن (اسپانیا) / تور جزایر قناری / تور فرانسه / تور ایتالیا / تور هلند و ...
    ارتباط خوب و مستقیمی داشته باشیم و در تابستان گذشته با ترانسفر حدود 500 مسافر به مقاصد فوق و با رضایت بالای 90 درصدی توفیق خوبی را در این حیطه داشته ایم و برآن آمدیم بارگزاری تورهای گروهی : استرالیا / اسپانیا / تورهای دور اروپا و حوزه شنگن و جزایر شگفت انگیز بالی و مالدیو برای نوروز 95 سعی بر بالابردن تعداد مسافر و میزان رضایتمندی آنها بنماییم و نگاهی اجمالی به تورهای دیگر ما : تور استانبول / تور دبی / تور چین / تور تایلند / تور مالزی و ...