فیس بوک
پست الکترونیک

راهنمای گردشگری جزایر قناری

بهشت کوچک جزایر قناری (Canary Islands) مجمع الجزایری در کشور اسپانیاست که متشکل از 7 جزیره اصلی، تعدادی جزیره فرعی آتشفشانی در اقیانوس اطلس است.کلی گشتیم دنبال یک آژانس معتبرتا اینکه آژانس ایرانیان مهر رو پیدا کردیم و کلی اطلاعات در مورد ویزای شنگن گرفتیم . بعد از آماده کردن مدارک اونارو به کارشناس مربوطه دادم . بعد روز 14 جولای رفتیم سفارت برای مصاحبه و انگشت نگاری و سپس بعد از 14 روز ویزامون اومد . یه برنامه سفر خیلی خوب و دقیق بهمون دادن که خیلی تونست توی سفری که در ادامه بهتون توضیح میدم کمکمون کنه.خیلی خوشحال بودیم که به این سفر خاطره انگیز داریم میریم ، سفری که از بچگی آرزوشو داشتیم . بالاخره روز سفر رسید . پروازی که برای ما رزرو کرده بودن از ایرلاین قطری بود. ما قبلاً با ترکیش و امارات رفته بودیم که پروازهای خیلی خوبی بودن .

واین بار نوبت قطری بود.برای شروع سفرسه ساعت زودتر توی فرودگاه حاضر شدیم ، مدارکمونو دادیم و از گیت رد شدیم وقتی سوار هواپیما شدیم فهمیدم بیراه نمیگفتن که یکی از هواپیمایی های برتر و لوکس دنیاست ! هواپیمایی فوق العاده لوکس با صندلی های راحت مهماندارهای مهربون و خوش برخورد و البته سرویس کامل ! به قدری داخل هواپیما همه چیز خوب بود و راحت بودیم که دوست داشتیم سفر طولانی تر باشه :) اولین مقصدمون بارسلون بود . تو فرودگاه که رسیدیم دیدیم چه فرودگاه زیبا با فری شاپهای بزرگی است.بعد از اینکه بارمون رو تحویل گرفتیم به سمت خروجی رفتیم و ترانسفر با نام فامیلی ما از ما استقبال کرد درست سروقت و به موقع.

و حالا بارسلون ،شهری که هم جاهای دیدنی و تاریخی داره هم ساحل خیلی زیبایی ...

حالا بزارید جاهای دیدنی بارسلون رو بگم ، جاهایی که تو این چند روز رفتم و برام واقعا خاطره انگیزن و هیچ وقت فراموششون نمیکنم.

میدان بزرگ و معروف شهر بارسلونا، که به میدان کاتالانیا معروف است. خیابان اصلی این میدان لارامبلاست که خیابانی سرزنده و شاد با فروشگاهها و رستورانهای بسیار زیاد مثل زارا- منگو ورستورانهای زنجیره ای مثل مک دونالد و کی اف سی و...

که می توان ساعت های زیادی را در این خیابان سپری کرد.

روز دوم برای گشت باغ وحش رفتیم که تجربه جدیدی بود.

بعد از بازدید از باغ وحش بارسلونا پیاده راه افتادیم به سمت هتل برای استراحت. سپس عصر به توصیه آقای حسین خانی مدیرتور در آژانس ایرانیان مهر به شهربازی بارسلون رفتیم .شهربازی بارسلون تقریباً در بلندترین نقطه این شهر است .مکانی بسیار دیدنی با یک کلیسای بسیار زیبا در کنار آن که از آنجا میتوان کل بارسلون را دید.ترن هوایی خیلی هیجان انگیزی هم داشت و سه ساعتی اونجا بودیم.سپس با قطاری که از بالای کوه تعبیه شده بود تا مسافران شهربازی رو به پایین کوه برسونه سوار شدیم و به سمت مرکز شهر برگشتیم. وسط های راه بارون شدیدی شروع به باریدن کرد و مجبور شدیم خودمون رو به نزدیک ترین ایستگاه مترو برسونیم و بریم هتل. از ایستگاه مترو که بیرون اومدیم دیگه هوا کاملا تاریک شده بود و نم نم بارون هم میومد. هوا خنک شده بود و من عاشق این هوا بودم. دوست داشتم ساعتها زیر بارون قدم بزنم.

جزیره تنریف
    از بارسلونا به تنریف با پروازهای ارزان قیمت اروپایی که گرفته شده بود حرکت کردم این مسیر به مدت 2 ساعت طول کشید که پرواز لذت بخشی بود تمام مدت از پنجره داشتم به بیرون نگاه میکردم وقتی به اقیانوس اطلس رسیدم زیبایی غیر قابل وصفی را میدیدم. هتل ما در سواحل جنوبی تنریف قرار داشت تنریف 2 تا فرودگاه دارد یکی در قسمت شمالی جزیره یکی در قسمت جنوبی حتماً اگر خودتان می خواهید سفر کنید این موضوع را در نظر بگیرید که هتل و فرودگاه در یک قسمت جزیره باشد تا برای رفتن به فرودگاه دچار مشکل نشوید.

بعد از تحویل اتاق وکمی استراحت کردن به سمت Siam park رفتم یک پارک رویایی و هیجان انگیز انگار تو یه دنیای دیگم سرسره های بلند که از یک تونل آکواریوم رد می شوند همه آدمها خوشحال و سرخوش از همه جا صدای شادی و خنده می آمد. صاحب این پارک ، پرنس سیام تایلندی است که از ساخت و معماریه این پارک این موضوع را کاملاً می شود درک کرد. یک مسیر طولانی رو مثل رودخانه درست کرده بودن که با تویوپ توی رودخانه می رفتیم یک قسمتهایی آب قل قل می کرد یک قسمت آبشار بود آب رو سرمون می ریخت دوباره از یک تونل آکواریوم رد می شد که هزاران ماهی داشت.

این هم همون سرسره 85 درجه ای که باید به پشت می خوابیدی و دست ها هم روی سینه قرارمی گرفت.

یک قسمت دیگه از این پارک ساحل مصنوعی ساخته بودن که از همان آب اقیانوس بود و بصورت مصنوعی موجهای بزرگ تولید می کردند. یک قسمت هم مخصوص بازی بچه ها بود که یک ظرف بزرگی پر از آب می شد و بعد از چند دقیقه آب می ریخت رو سر بچه ها، اسمش هم lost city بود حتی دیدن بازیه بچه ها هم خیلی برام جالب بود. تو محوطه پارک پر بود از گل های خوشبو و درخت و فروشگاههایی که عروسک های مخصوص این پارک که بیشتر یک اژدهای قرمز بود و رستوران و کافی شاپ.

ساعت 6 پارک تعطیل می شد از پارک خارج شدم پر از اتوبوس های رایگان این پارک بود که روش عکس همون اژدها ی قرمز بود با اتوبوس رفتم کنار ساحل برای قدم زدن. کنار ساحل پر بود از رستوران همان جا به یک رستوران رفتم و درخواست کردم غذای دریایی برام بیاره یک بشقاب ماهی مرکب همراه با سس مخصوص آوردند.همه مردم اینجا مهربان و خوش برخوردند اصلاً دوست نداشتم برم هتل بخوابم نمی خواستم هیچ وقتی را از دست بدم.

پرنس سیام پادشاه کنونی تایلند در سال ١٩١٣ تنه ریف را از نزدیک دید و شیفته آن شد و دستور داد یک دهکده تایلندی در اینجا بسازند که هروقت به تنریف آمد در انجا اقامت کند.٨٠ سال بعد دخترش اینجا را گسترش داد و تبدیلش کرد به یک پارک زیبای گردشگری.

روز بعد میخواستیم جاهای دیگه ی جزیررو بگردیم و اولین جا لورو پارک بود که شامل بخشهای مختلفی است . شامپانزه ها- ببرها- گوریلها- پرندگان مختلف -باغ ارکیده - جنگل استوایی-آکواریومها -دلفینها و همچنین پنج برنامه نمایشی که در زمانهای مشخص اجرا میشوند و شما باید در ابتدا از روی تابلوهای راهنما زمانهای اجرای این نمایشها را ببینید و برنامه خود را برای دیدن آنها تنظیم کنید البته من این برنامه نمایش را از سایت این پارک پرینت گرفته بودم..این نمایشها عبارتند از: نمایش شیرهای دریایی- نهنگها- طوطیهای رنگارنگ -دلفینها و مهمتر از همه سینمای تازه تاسیس پارک که ٣٠ دقیقه فیلم مستند حمایت از کره زمین را نشان میدهد. در بین سانس های نمایش اجازه ی ورود به کسی داده نمی شود. در میان تمام این قسمتها رستورانهای مختلف و زمین بازی کودکان هم قرار دارد.

اول سراغ پنگوئن رفتم،یک سالن سرپوشیده که به صورت مصنوعی شبیه قطب بود.همه جا از تکه های بزرگ یخ پوشیده بود و برف آرام آرام روی سر حیوانات می ریخت.آنها هم یا روی صخره های یخی لم داده بودند یا راه میرفتند و یا شیرجه میزدند توی آب. دمای این بخش که مربوط به پنگوئنهای اقیانوس اطلس است همیشه روی صفر درجه تنظیم شده و روزانه ١٢ تن برف روی سرآنها میریزد.دمای آب هم همیشه روی ٧ درجه نگه داشته میشود.

اینجا ستونهایی شیشه ای قرار دارد که هزاران ماهی ریز و درشت در حالیکه دور هم میچرخند و میرقصند بالا و پایین میروند و در زیر نورپردازی زیبا قوس و قزحی دلفریب ایجاد میکنند. به قسمت نمایش نهنگ ها به راه افتادم ردیف های پایین و نزدیک به نهنگ نشستم و یک ال ی دی بزرگ روبروم قرار داشت توی آن همه بازدید کننده ها را نشان می داد و بالا سر بعضی ها جمله های خنده دار می نوشت که باعث خنده تماشاگران می شد حدود 10 دقیقه طول می کشید که این فیلم را هم می شد خریداری کرد.

بالاخره روز اخر رسید و ما کاملاً ناراحت از ترک اینجا و از طرفی خوشحال بودیم که داریم به سمت خونه حرکت کنیم.رفتیم فرودگاه و یه پرواز به بارسلون داشتیم ازونجا با ایرلاین قطری با کمترین معطلی ممکن بین دو پرواز به تهران برگشتیم.

www.iranianmehr.com
    pic809515210001

مقالات مرتبط

مقاله مرتبط ثبت نگردیده است

تورهای مرتبط

تور مرتبط ثبت نگردیده است

پیشینه 15 ساله ایرانیان مهر به ما این اجازه را می دهد تا با تعداد زیادی از کارگزاران اصلی کشورهایی مثل : تور اندونزی (بالی) / تور مالدیو / تور استرالبا / حوزه شنگن (اسپانیا) / تور جزایر قناری / تور فرانسه / تور ایتالیا / تور هلند و ...
    ارتباط خوب و مستقیمی داشته باشیم و در تابستان گذشته با ترانسفر حدود 500 مسافر به مقاصد فوق و با رضایت بالای 90 درصدی توفیق خوبی را در این حیطه داشته ایم و برآن آمدیم بارگزاری تورهای گروهی : استرالیا / اسپانیا / تورهای دور اروپا و حوزه شنگن و جزایر شگفت انگیز بالی و مالدیو برای نوروز 95 سعی بر بالابردن تعداد مسافر و میزان رضایتمندی آنها بنماییم و نگاهی اجمالی به تورهای دیگر ما : تور استانبول / تور دبی / تور چین / تور تایلند / تور مالزی و ...