فیس بوک
  • سفرنامه مالدیو

• ایرانیان مهر ایرانیان مهر

سفرنامه مالدیو

مدتی بود که از کار و روزمرگی خسته شده بودم و واقعا احتیاج به چیز جدیدی داشتم ، شاید یه سفر خوب !

ایمیلمو داشتم چک میکردم که به ایمیلی از آژانس ایرانیان مهر برخوردم !

! تور لوکس جزیره رویایی مالدیو !

شمارشون رو گرفتم و همچنین آدرسشون رو . رفتم اونجا که یکسری اطلاعات بگیرم ازشون .

باید بگم کارمندای اونجا خیلی خوب و خوش برخورد من رو راهنمایی کردن ... وقتی مسئول مربوط منوراهنمایی کرد یجورایی انگار سفر رو برای من شبیه سازی کرد.

شروع سفر

هواپیما ساعت 5 صبح تهران رو ترک کرد، حدود 2 ساعت بعد وارد دوحه شدم، که به محض ورود به فرودگاه متوجه شدم که اسم من رو صدا می زنن که از پرواز مالدیو جا نمونم. خیلی با عجله گیت مورد نظر رو پیدا کردم و کارت پرواز تهیه کردم. و یکی از شیرین ترین قسمت های سفر، پرواز دوحه به ماله بود که هیچ مسافری توش نبود، و همه مسافرها سه تا صندلی در اختیار داشتن که راحت بخوابن. خلاصه تمام بی خوابی شب گذشته جبران شد.

پس از 4 ساعت پرواز ساعت 12:20 وارد حریم هوایی مالدیو شدیم، من کلی از گوگل این 1200 جزیره ها رو تماشا کرده بودم، اما دیدن جزیره های فوق العاده کوچیک و زیبا از آسمون یه چیز دیگه است!!!

صحنه به زمین نشستن هواپیما هم خیلی خیلی جالبه. توی این کشور زمین طلاست و سطح خشکی خیلی کمه، برای ساختن باند فرودگاه زمین مصنوعی ایجاد کردن و دو جزیره رو به همدیگه چسبوندن. ولی با این وجود باز هم باند فرودگاه خیلی کوچیکه و هواپیما مجبوره که به صورت میلیمتری از لبه باند بشینه، اما چیزی که مسافر میبینه اینه که هواپیما داره روی دریا می شینه! که خیلی هیجان انگیز و دلهره آوره. حتی برای دیدن این صحنه ارزش داره که به مالدیو برین.

وقتی فرود اومدیم و وسایلمون رو بهمون دادن حاالا وقت رفتن به اصلی ترین جا یعنی هتلمون توی جزیره بود ، اما با چی مارو به اونجا رسوندن ؟! با هواپیماهای کوچکی که قابلیت اینو داشت که روی آب فرود بیاد و بایسته که فوق العاده تجربه عالی ای بود.

بالاخره رسیدیم به هتل ...

نمیدونم چه کلمه ای برای وصفش انتخاب کنم ! فقط میتونم بگم که فراتر از عالی بود ...

بعد از رسیدن به هتل توی مالدیو که دیگه غروب شده بود ....

شب توی یه فرصت مناسب تمام Resort ها رو بررسی کردم و از قبل هم می دونستم که 99 درصد تورهای ایرانی به سان آیلند میرن. سان آیلند جزیره ارزونی بود، اما چون فاصله اش از فرودگاه زیاده، هزینه رفتن به اونجا بالا بود. در حالی که جزیره های گرونتر اما نزدیکتری بودند که من گزینه دوم را انتخاب کردم. یکی از گرونترین و زیباترین جزیره ها که توی تبلیغاتش از دکور جزیره خیلی تعریف شده بود، باندوس بود . باید بگم که زیبایی جزیره خیلی مهمه، چون شما چند روز توی این محیط هستین و هیچ چیزی غیر از جزیره کوچیک و دریا برای دیدن نیست، پس باید زیبا باشه و از دیدن مناظرش لذت ببرین.

روز بعد برای تهیه بلیت زیردریایی که دیروز رزرو کرده بودم به مرکز شهر رفتم و بالاخره ساعت 11 سوار زیردریایی شدم. زیردریایی هیجان انگیز بود، توی زیر دریایی رستوران فوق العاده ای وجود داشت . میشد غذایی که داری میخوری رو اون بیرون به طور زنده تماشا کنی.

بعد از دیدن موجودات زیر آب و خوردن غذای لذیذ اونجا ، وقت برگشتن بود . مهلت گشت و گذار زیر دریا هم تموم شد ولی تجربه خیلی جالب و فراموش نشدنی ای بود ...

صبح فردا راهی ماله شدیم و ناهار رفتم رستوران تایلند سالاتای! غذاش فوق العاده بود. مدیر رستوران یه آلمانی بود که میومد و با مشتریها خوش و بش می کرد. گفت که زنش هم یه کشور دیگه رستوران داره! راجع به ایران کلی با هم صحبت کردیم! بالاخره سفر من به پایان رسیده بود و شب پرواز داشتم. عصری هم توی ماله قدم زدم و وقت گذرونی کردم تا غروب که به فرودگاه رفتم.

تو این روزایی که تو مالدیو بودم مزه واقعی آرامش رو چشیدم.تازه متوجه میشید زندگی یعنی چی!

زیبایی دریا و موجودات زیر آب یه طرف، معماری هتل ها و آرامش بی حد و اندازه در کنار اقیانوس یکی از بهترین خاطره های عمرمو رقم زد

www.iranianmehr.com
    pic635105210001

مقالات مرتبط

مقاله مرتبط ثبت نگردیده است

تورهای مرتبط

تور مرتبط ثبت نگردیده است

پیشینه 15 ساله ایرانیان مهر به ما این اجازه را می دهد تا با تعداد زیادی از کارگزاران اصلی کشورهایی مثل : تور اندونزی (بالی) / تور مالدیو / تور استرالبا / حوزه شنگن (اسپانیا) / تور جزایر قناری / تور فرانسه / تور ایتالیا / تور هلند و ...
    ارتباط خوب و مستقیمی داشته باشیم و در تابستان گذشته با ترانسفر حدود 500 مسافر به مقاصد فوق و با رضایت بالای 90 درصدی توفیق خوبی را در این حیطه داشته ایم و برآن آمدیم بارگزاری تورهای گروهی : استرالیا / اسپانیا / تورهای دور اروپا و حوزه شنگن و جزایر شگفت انگیز بالی و مالدیو برای نوروز 95 سعی بر بالابردن تعداد مسافر و میزان رضایتمندی آنها بنماییم و نگاهی اجمالی به تورهای دیگر ما : تور استانبول / تور دبی / تور چین / تور تایلند / تور مالزی و ...